Vandaag gaat het over waar mensen hun advies vandaan halen voordat ze de winkel binnenkomen. In het begin van mijn proeftijd was ik vooral zeer druk bezig met het vinden van het juiste potje in de juiste kast, dat ik amper op de vragen van mensen inging. Maar nu, twee maanden later, sta ik er heel anders is. Vaak gaan de vragen van winkelbezoekers als volgt: "Iemand heeft mij aangeraden om Q-10 te slikken, heeft u dat?". Of "Ik heb gehoord dat het goed zou zijn voor mij om magnesium bij te slikken, waar staat de magnesium?". Of "Ik heb gelezen dat.... " etc. etc. Ik ging dan meteen naarstig op zoek naar het potje Q-10, of de magnesium en was dan zeer opgelucht als ik het gevonden had, tussen de letterlijk dui-zen-den potjes. Ja, er zit een systeem in, waar alles staat, dat moet je even doorhebben. Nu, twee maanden later, zou ik gevraagd hebben "wie heeft u dit aangeraden?" (misschien de slager, denk ik dan..?) en "waar wil u het voor gaan gebruiken?". Om zo tot een meer genuanceerd advies te komen. Maar het blijft grappig, dat het soms wel lijkt alsof mensen zomaar, klakkeloos, advies opvolgen en meteen naar HB rennen om dat geweldige advies direct op te volgen. Wat een invloed moet die persoon dan hebben op die klant! Dat advies komt dan van 'iemand', 'van horen zeggen' of 'gelezen'. Ik ben de laatste tijd dan ook heel nieuwsgierig naar die 'iemand'.
Heel af en toe komt er iemand binnen die gewoon, recht voor z'n raap zegt wat hij wil: "ik train vijf keer per week in de sportschool, ik wil grote spieren, welk eiwitpoeder is het beste? En ook supplementen die je kunt aanraden graag". Ha, iemand met laser focus, daar hou ik van! Wil jij af en toe nieuws ontvangen van Health Sense? Meld je dan hier aan: https://www.healthsenseamsterdam.nl/contact.html
0 Comments
Leave a Reply. |
AuthorVoedingsdeskundige, slaapexpert voor ondernemers, Natuurgeneeskundig Therapeut, Holistisch leefstijlcoach, in een notendop. Wil je meer over mij weten? Ga dan naar 'Over Barbara' Archives
August 2024
Categories
All
|